The Guestbook content from January 2001
Gästboksinnehåll från Januari 2001
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Lena Halling
Datum: Onsdag den 31 januari 2001 21.54
Meddelande:
En gris, en ko, en Järvsöbo!! Tänkte bara titta in och säga hej. Såg att ni åker till Cook öarna snart, de hade ett reportage om dem på "packat ock klart" häromdagen och efter det är jag ännu mindre avundsjuk! Själv får jag nöja mig med att åka Krogrännet på söndag, ni kan väl skänka en tanke när ni sitter med drinken i handen och vet att jag åker på en hal is och sliter! Hoppas att ni har det bra och har hälsan! Kram Lena :-)
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers
Datum: Tisdag den 30 januari 2001 1.34
Meddelande:
Allt ar val. I eftermiddag aker vi till Bora Bora i 3 dagar, en av Tahitis oar - kand for oss fran en monolog som handlade om flaggor och lakan... Vi ska bo i en bungalow over vattnet och rumsbordet sags ha glasskiva sa att man ser fiskarna. Det ar dyrt men vi kande att nar man val ar har sa far man offra sig... Direkt efter Bora Bora aker vi till Cook Islands i 6 dagar som ligger ganska nara (2 timmars flyg) men tillhor Nya Zeeland. Efter det blir det Paskon. Du Erik, tack for omtanken (later som perfekta jobb for oss) men jobba kanns inte aktuellt an pa ett tag. /Par och Olle
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Erik & Pernilla
Datum: Måndag den 29 januari 2001 15.59
Meddelande:
Tjena Grabbar! Tittar in lite då och då på er sida för att få lite "själslig" vila. Har själva vilat upp oss lite i dagarna - jag har varit i Chamonix över helgen och Pernilla på Spa i södra Dalarna med ett tjejgäng. Olle, nu är inte bara partisekreterartjänsten ledig, Lennart D har givit upp så nu kan du bli högsta hönset! Pär för din del blev det en ledig tjänst häromdagen på ett IT-företag med fyra bokstäversnamnn (vågar inte skriva ut det). Gamla chefen Ulf D gav upp - kan det vara något för dig?? Erik & Pernilla
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers
Datum: Söndag den 28 januari 2001 0.54
Meddelande:
Befinner oss just nu i Papeete - klibbigt varmt, dyrt som stryk och lite halvt otrevliga fransktalande invanare. Ganska stor omstallning fran ett helt fantastiskt Nya Zeeland som vi nyligen lamnade. Vi funderar som bast pa att andra om lite i vara bokningar - ev. aka till Cook Islands... Igar kvall (lordag kvall den 27 jan) akte vi fran Nya Caledonien for att landa har i morse (lordag morgon den 27 jan) - lordag hela veckan kanns det som... /Par o Olle
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Karin-Linnea
Datum: Lördag den 27 januari 2001 23.32
Meddelande:
HejPar &Olle Hoppas att ni blivit bättre i eran febertopp så ni kan njuta av eran resa Var rädda om er båda Karin-Linnea
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Janne
Datum: Lördag den 27 januari 2001 18.51
Meddelande:
Ar lite avundsjuk på er. Kicki och Carl hemma här ikväll. Vi ska just till att förstora en oxfile. Det blir Teneriffa i slutet av april. Har ni vägarna forbi sa vantar en middag dar. Skot om er.
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The - Brothers
Datum: Fredag den 26 januari 2001 5.17
Meddelande:
Hej pa er.. Vi har nu varit ett dygn i Nya Calidonien i varma, vackra och fuktiga Soderhavet. Har i den franska delen ar det dyrt, till och med dyrare an i Sverige. Mobilen fungerar inte och det ar svart att hitta internet stallen. Vi aker harifran redan i morgon den 27/1 till Tahiti. Vi har rakhyvlar men oxa semester... Halsn Olle o Par
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: mats Gunnarsson
Datum: Torsdag den 25 januari 2001 23.00
Meddelande:
Hej därnere har beskådat era blöta bilder från regnskogen och längtar till bad i klara djungelbäckar, suck (brasilien in my mind)Får nöja mig med falkenberg ikväll på ännu en resa i tjänsten. Skall titta på mera bilder då jag kommer hem till isdn istället för detta sega modem. Lev gott och akta er för krokodilerna!
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Kicki
Datum: Torsdag den 25 januari 2001 19.26
Meddelande:
Hej kusiner vitaminer! Vi har fått bredband nu på Eddagatan så jag har haft tid att titta på alla fina bilder. Nu är det roligare att titta!!! Fast jag ser att det inte finns ström till rakapparater..... Ni ser ut att må bra i alla fall!! Vi mår också bra! Fast det är lite tungt med skolan just nu. Sköt om er och var försiktiga! Kram från Kicki
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Kerstin Larsson
Datum: Söndag den 21 januari 2001 11.29
Meddelande:
Hej Pär och Olle! Var till Kurt och Siv i går kväll där jag fick adressen till er fina hemsida. De berättade om den fantastiska resan de fått vara med om. Jag förstår att ni har haft och fortfarande har härliga dagar framför er. Här i Gävle är det idag - 2 grader, mulet, grått väder. Kul att se era fina bilder. Hälsningar från KERSTIN som brukar tillbringa sommaren i Undersvik.
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Lena
Datum: Fredag den 19 januari 2001 15.51
Meddelande:
Hej hopp bröderna Fack, hoppas att ni har det bra! Här i Stockholm åker vi långfärdsskridskor och dricker varm saft. Förmodar att ni ägnar er åt något helt anant. Bästa hälsningar Lena
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: (forts) Torbjörn
Datum: Måndag den 15 januari 2001 21.07
Meddelande:
http://www.travelmarket.net/redkombo/tmout.cfm?title=Byerlandeall&GoToUrl=http://www.interknowledge.com/brazil/index.html http://www.ilhagrande.com/ http://www.travel.to/ilhagrande I övrigt så rekommenderar jag cachaca, även kallat pinga (sockerrörsbrännvin) som gärna kan blandas ihop till en caipirinha, drickes gärna på en bar med namn cachacaria där man kan välja mellan mer än 100 olika sorter. Ett besök på en churrascaria (en typ av restaurang som har specialiserat sig på kött och smårätter – vansinnigt gott kött) är också ett måste. Lite småbröd i form av pão de queijo och pão de batata (bröd med ost eller potatis) är gott till en fika. Besök inte Sau Paulo (en rörig miljonstad utan direkt charm). Hinner ni med så försök att se en fotbollsmatch, gå på någon av samboskolorna. I övrigt – tvätta öron och fötter…. Hälsa bror Take care Hälsningar Tobbe
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Torbjörn
Datum: Måndag den 15 januari 2001 19.32
Meddelande:
Fridens Tack för mäjl. Har haft lite datastrul så ditt mäjl har kommit bort – men jag skall försöka svara så gott det går. Själv reste jag runt med tolk (flickvän, svärmor mm) så det var inga problem med språket. Men, nej – brasilianarna är inte några klippor när det gäller engelska. Men med några enkla fraser som ni hittar i Lonely planet boken om Brasilien (rekommenderas) och glatt humör kommer ni långt. Jag har ingen erfarenhet av annat än Visa, men det var nog struligt. Det visade sig att de har ett lokalt Visa system som inte fungerade ihop med det internationella (förutom i Citibank) och jag kan mycket väl tänka mig att det är det samma med Master Card eller något annat. Vi reste mest runt och besökte släkt så att några längre erfarenheter av Rio hann jag inte med. Givetvis så måste ni besöka sockertoppen (speciellt nu då de lagat kabinbanan så att till och med brasilianarna vågar åka upp). När det gäller stränderna i Rio har väl Ipanema ett bättre rykte när det gäller bikini och bad. Har ni tid så och vill uppleva lite vacker natur blandat med strandliv så lär Ilha grande vara värt ett besök (vi planerade att åka dit men hann inte med). Det är en ö som ligger några timmar utanför Rio och som Rioborna (kariokas) åker till för semester eller på helgerna för att koppla av. Det lär finnas en svensk som äger en bar eller ett hotell där. Hela den kuststreckan ner mot Santos är vansinnigt vacker (vi hyrde ett hus straxt utanför Ubatuba i 10 dagar) med ett 100-tal vackra stränder med gröna berg precis bakom eller som går rakt ner i havet, plats för dykning och surfning, se de sista delarna av atlantskogen mm. Har hittat några hemsidor som ni kan titta på om ni har intresse för lite förplanering. Forts följer
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Olle
Datum: Måndag den 15 januari 2001 8.03
Meddelande:
Tack Stefan for dina mycket trevliga sammanfattningar av varldslaget i vart kara Sverige. Hur gar det for Ljusdal i bandyn och Brynas i hockey?? Pa alla fragor om eventuellt jobb sa svara jag naturligtvis helt politiskt korrekt nej tills fragan kommer fran ratt person.... Somriga halsningar fran en till 100% ledig Olle
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers
Datum: Måndag den 15 januari 2001 7.55
Meddelande:
Efter att ha lamnat familjen i Aukland flog vi ner till Queenstown pa den sodra on. Olle utan sin alskade Nokia 9110 comunicator som nu ar pa renovering i Stockholm. Val i Queenstown blev vi sjuka, Olle rejalt i feber i fyra dagar. Nu saknandes bade svensk magnesyl och Nokian. Queenstown ar en bland hoga berg otroligt vackert placerad alpby med ca 7.000 invanare och turister i tusental. Vadret vaxlar fran shorts varmt till regn och sno pa fjalltopparna. Val lite friskare men med hosta borjade vi beta av alla de olika aktiviteterna som finns i detta aderalinets Mekka (kolla bilderna). Olle o Par.
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Erik och Kristina Bengtsberg
Datum: Fredag den 12 januari 2001 11.14
Meddelande:
Hej på dig,er!!! Här kommer en hälsning från kompisarna i Järvsö. Allt är under kontroll här, hoppas detsamma med er där. Snö och kyla har vi här, så sola vidare ni. Tack för alla fina bilder vi får se från era äventyr, Olle under vatten var en fin fin bild. Många hälsningar från Bengtsbergs i Myra
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Stefan Billinger
Datum: Torsdag den 11 januari 2001 14.33
Meddelande:
Hejsan Pär och Olle!! Sitter som vanligt på min arbetsplats och skapar historia. I Belgien spöar dom kossor. Göran Persson håller på att bli vegan, samtidigt som han är chef Europa, vem kunde ana det!? Miljöpartister tappar kvitton, Telia i ohelig allians med Stenbeck, Rosengren fortfarande minister och är arg på en viss GD, Centerpartiet har kickat partisekreteraren, där har du ett jobb Olle! Sol idag och några minus, ingen snö. Snart Rikskonferens, Bajen spelar bra Bandy. Kort nyhetssammanfattning från Sverige. Passa nu på att segla lite åt mig nu när ni är i Seglingens mecka!! Kalla hälsningar
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Karin-Linnea
Datum: Onsdag den 10 januari 2001 20.50
Meddelande:
Hej Pär & Olle!Har följt er på hemsidan mycket intresant .Var rädd om ER.Kramar från oss i Ljusdal.
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Siv och Curt
Datum: Tisdag den 9 januari 2001 18.54
Meddelande:
Hej pojkar Tack för underbara och härliga 3 veckor. De spännande stunder då vi lämnade hotellen och gav oss av utan bostad men där ni alltid lyckades hitta en plats där vi kunde bo, och inte vilka platser som helst utan där vi kunde rå oss själva. Och sedan den glädjen att få spela golf på Nya Zelan med den Ooootroligt spännande matschen.Allting har varit makalöst spännande och informativt. Tack från 2 st som är hel nöjd. Siv och Curt.
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Susanne & Henrik
Datum: Måndag den 8 januari 2001 13.22
Meddelande:
Hallo kära kusiner! Efter en något jobbig flygresa ( ca 36 timmar på resande fot) med huvudvärk och lite illamående, är vi väl hemma i Sverige och skåne igen. Henrik var på jobbet tidigt i morse och jag börjar inte på högskolan förrens den 17/1. Vill passa på att TACKA ER båda för en alldeles, alldeles underbar resa! Det har varit jätte härliga 3 veckor med många nya intryck och upplevelser, att vi dessutom kunde spendera dem tillsammans blir dubbel glädje. Sköt om Er! Kramar Susanne
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Magdalena
Datum: Söndag den 7 januari 2001 15.04
Meddelande:
Hej på er! Har följt er lite då och då på er resa, måste säga att det är avundsvärt, gud så skönt ni har det. Här hemma i Borås har det mesta av vintern regnat bort så nu drar jag iväg till Malaysia i två veckor. Men tyvärr är ni lite långt bort, så det blir svårt att hälsa på under er tripp. Själv har jag försökt ge mig på tekniken, efter inspiration från er hemsida, att kunna göra små hemskick från min semester, men jag ger nu upp... innebär att jag är avundsjuk på både er resa och ert tekniska under. Måste säga att rullstolsbilden under utförsåkning är otroligt bra. Jag som nu jobbar i den sektorn, vill bara kolla om det är ok med upphovsrätten att sprida den vidare... Ta hand om er! Kram från mig!
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Teddy & Jonas
Datum: Lördag den 6 januari 2001 18.44
Meddelande:
Här kommer fler nyårshälsningar från södra Skåne. Förresten om ni "hoppar bungyjump" - tänk på att gummit kan spricka....
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers - slakten hemskickad
Datum: Lördag den 6 januari 2001 5.42
Meddelande:
Hej! Tack for alla nyars onskningar och halsningar. Nu har slakten inklusive foraldrarna akt hem, vi har haft en fantastisk tid tillsammans. Nu vantar nya aventyr for oss, vi ska till det som manga har beskrivit som Adrenalinets Mecka (Queenstown pa sodra NZ on). Det var har Bungy Jump foddes, det har senare blivit ett aktivitets centrum som vi nu grundligt ska utforska. Annars ar allt bara bra. Det var ett valdigt tjat om mer bilder, vi lyckades scanna lite har i Auckland men hinner inte skriva bildtexter da vi ska ivag och dricka OL. /Par och Olle
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Kicki
Datum: Fredag den 5 januari 2001 13.29
Meddelande:
Hej kusiner! Gott Nytt År på er! Hoppas ni mår bra! Själv sitter man i ett "vitt" Gävle och pluggar till tenta i beskattningsrätt... Jag tycker att ni i alla fall kan lägga ut några bilder på er. Om inte annat på resten av semesterfirarna! Vi vill ju se att ni mår bra! Kram från Kicki
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Aneth Jalmebro
Datum: Torsdag den 4 januari 2001 22.33
Meddelande:
God fortsättning på det nya året. Fick som vanligt ett trevligt jul/nyårsbrev från er mor och far som berättade om er resa samt att ni skulle sammanstråla nu under jul och nyår. Det är några år sedan jag var i Sidney, men jag minns Sidney som en mycket trevlig och fin stad. Jag önskar er lycklig resa och hälsa hela familjen så gott. Här i Stockholm hade vi +5 och litt regn idag, jag hoppas ni har det bättre.
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Faster
Datum: Torsdag den 4 januari 2001 18.50
Meddelande:
Hej på er pojkar! Ni ser ut att ha det bara gott. Här har vi fått snö som gjorde att det blev vitt och fint, men tyvärr så töar det nu igen så vi är väl snart av med den. Här jobbar vi och sliter medan ni är ute och roar er, men det är er väl unt. Jag ser att ni inte ger er med en här resan. Kommer ni att ha tid med Järvsö över huvud taget i framtiden?? Allt är gott här. Carl åker till Kicki och Mattias i morgon och blir över helgen, så inte vet jag vad vi ska hitta på. Hälsa alla så gott. Kram från faster
--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Martin Smeding
Datum: Tisdag den 2 januari 2001 8.58
Meddelande:
Pär och Olle! Gott nytt 2001! Sköt om er! .martin