The Guestbook content from November 2000
Gästboksinnehåll från November 2000


--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Jenny, Anders och lilla Linn
Datum: Torsdag den 30 november 2000 21.27
Meddelande:
Halloj vännerna! Tänk att Stockholm gråter varje dag när ni är borta. Det känns som hela november har regnat bort! Jag tröttnade och gick och köpte mig en rejäl regnjacka samt ett regnskydd till vagnen och nu är vi ute och travar några timmar varje dag. I förra veckan var vi ute och spanade efter havsörn i skärgården. Inga örnar, men väl en äventyrlig promenad med vagn över fårstängsel och strandängar... I morgon (fredag) flyger vi till Skellefteå för att döpa Linn 1:a advent. Hela släkten Feldhusen i släptåg så det blir verkligen släktträff :-) Allt väl, tända ljus i hela lägenheten och en sovande baby i vaggan därnere. Myspys-kramar från Vanadisvägens tre invånare.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers
Datum: Torsdag den 30 november 2000 5.20
Meddelande:
Hello! Here is some more pictures from our trip to Alice Springs and Uluru (Ayers Rock). Sorry that our time wasn't enough for writing more picture text this time. http://hem.passagen.se/parfack/alice_uluru.html Lite mer bilder fran var resa till Alice Springs och Uluru - Ayers Rock. Tyvarr rackte inte tiden till att skriva mer bildtexter denna gang. /Par and Olle

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Mona Fack
Datum: Onsdag den 29 november 2000 22.09
Meddelande:
Hej pojkar! Jag har just skickat svar på mail till er far i Thailand. Tänkte att jag skulle kolla er lilla gästbok och har tittat på bilder. De där bilderna från regnskogen påminner om vädret här hemma i Sverige. Jag förstår att ni njuter i fulla drag och det gör ni rätt i. Nu har de sista nötdjuren lämnat Sköllingas, bara häst och hund kvar. Det blir nog skönt, speciellt för Janne. I helgen kommer Kicki och Mattias hem och vi ska ta reda på lite kött så dom får lite riktigt kött i sin frys. Har träffat Sigrid som är hemma här hos Signe, hon skulle hem och göra advent innan hon far till andra sidan. Tyvärr så kan inte vi komma och hälsa på er, vi tycker det är lite för långt. En annan gång kanske. Sköt om er och ha det så bra. Hälsningar Mona

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Louise och Ulrica
Datum: Onsdag den 29 november 2000 18.07
Meddelande:
Hej Pär, hoppas att ni har det alldeles underbart skönt. Det verkar ju verkligen så!!! :-) Det är du värd!!! Vi vill ändå säga att vi saknar dig massor och att vi skulle behöva dig här NU!!! ;-) Här är allt bra, vi jobbar på som aldrig förr. Ralf Pispers är numera ansvarig för IOP, vilkete är lite spännande! Thelma mår också bra ;-) Hon hälsar extra mkt till dig med många slickar ;-)Stor bamsekram från dina tjejer på K27, obs! 6:e våningen om du vill hälsa på ;-)

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers - Tillbaka till Alice Springs
Datum: Onsdag den 29 november 2000 8.38
Meddelande:
På vägen upp till Alice Springs igen fick vi träffa Teddy Fagotty på Palma Vally Station. Northern Territory (där bla Alice Springs och Uluru ingår) är ingen egen delstat som övriga delar av Australien utan styrs nationellt från huvudstaden Canberra. Området är indelat i Stations (slags ranch) som arrenderas på 99-åriga konkrakt. Teddy hade på sina 400.000 hektar 50 hästar och x (något som man inte frågar enligt vår guide) antal biffdjur. Räknade sen ut att det måste röra sig om ca 3- 4000 djur (1 hektar föder ca 1 biffdjur). Djuren fångas in och skickas med Roadtrain (53 meter lång lastbil inkl 2 släp) för slakt. Infångningen år svår pga det gigantiska området och oländig terrängen men löses smartast med stora fällor vid vattenhålen. När biffdjuret blir törstig kan den gå in för att få vatten men sen inte komma ut. Efter tre dagar åker man dit och tömmer samt lastar 200 djur per Roadtrain. Detta funkar ju givetvis inte just nu när det för ovanlighetsskull regnar och vatten finns lite var stans. /Olle o Pär

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers -Uluru
Datum: Onsdag den 29 november 2000 8.26
Meddelande:
Med vårt 4-hjuls drivna bil for vi ut i den röda öknen. Besökte bla en av de större aborignier bosättningarna. Det stämmer att aborignerna får sin färg till kroppsmålningar genom att gnida stenar mot varandra. Stenarna är dock svåra att hitta och porösa lite åt lera hållet. Tittade på grottmålningar och lärade oss mer om ett torrt lanskap med tuffa överlevnadsvillkor. Kängerun jagade man med spjut genom att lura in dom i trånga bergspassager där gömda "spjutskyttar" passade eller vänta ut dom vid ett vattenhål, för att smyga fram och ta den som sist lämnade vattenhalet. Då kom dom tillbaka igen för dom märker inte att en av deras kompisar försvann. Genom ett relativt grönt område som påminner mycket om den afrikanska steppen fast helt tom på djur reste vi vidare söder ut. Den röda öknen var grön efter ovanligt mycket regn. Ibland kan det ta två år mellan skurarna så vår guide tyckte inte vi fick den rätta bilden. Övernattning i Kings Canyon där Olle sänkte Pär i tennis följt av en helikopter tur i solnedgången. Kings Canyon var vackert och speciellt, fast mycket litet, nästan futtigt jämfört med Crand Canyon i USA. Mer bilresa i ökenlandskap nu på bättre vägar och med mötande trafik. Genom stora vita saltvattensjöar till vårt mål Uluru eller som vit man säger - "Ayers Rock". Turistigt område i kring men ett helt fantastiskt naturfenomen, vilken sten! Helt platt landskap så långt ögat kan se och sen denna jätte som tydligen till 2/3 delar är täckt med sand och under årens lopp vänt sig ett kvarts varv. Helt fri från vegitation och som vi fick uppleva på morgonen, med vattenfall längs sidorna (nattens åskskur) en helt otrolig syn. Att stå och titta på den byta färg pga av solens lutning och reflekterande omgning är verkligen en av de stora R:en i Australien. /Olle o Pär. Festligt att å,ä,ö fungerar....

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers - start i Alice Springs
Datum: Onsdag den 29 november 2000 8.12
Meddelande:
Efter en flygtur från Cairns till Alice Spring och en kort cykeltur runt detta outbackmekka blev vi morgonen efter upphämtad av vår guide och chafför. Till vår stora förvåning var vi ensamma på turen, bra eller dåligt åter stod att se. Guiden vi skulle omgås med i tre dagar visade sig snabbt vara lite enahanda. Olle liknade honom med en moraklocka delvis pga av utseende men främför allt det faktum att en moraklockar är intressant de första två minutern och sen otroligt förutsägbar och i en monton lugn takt mal på oavsett vad som händer i omgivningen. Pär konstaterade kort att han är seg som en gamal 286a. /Olle o Pär

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The brothers
Datum: Onsdag den 29 november 2000 8.06
Meddelande:
Bästa vänner Nu har vi äntligen en lugn stund och en internetuppkoppling efter 10 dagars resa i "outback of Austrailia". Tack allihop för era hälsningar, glada tillrop samt värdefulla tips. Vi uppskattar dom verkligen!!! Sitter just nu i en gamal amerikansk marinbas som efter kalla krigets död inreds mer och mer som turistanläggning. Orten är Exmouth på Australiens nordvästkust. Här har dom målnfri himmel 350 dagar per år och i februari/mars (högsommar) är pendlar temperaturen mellan 35-50 grader. Sandigt, tort och skylten på vår toalett säger inte att man för miljöns skull ska återanvända handdukarna utan för vatten förbrukningens skull. Utanför oänliga stränder finns världens största (västliga om en kontinent) korallrev. Världens största är ett återkommande uttryck från samtliga guider. Begränsningrna för att vara världens störta eller äldsta blir ibland lite fånig.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Göta och Sigge
Datum: Måndag den 27 november 2000 19.01
Meddelande:
Hej pojkar. Vi har nu sett eran hemsida. Vi tycker att det är roligt att ni får vara med om en sådan resa, Och hoppas att ni får trevligt även i fortsättningen. God Jul och Gott Nytt År! önskar Göta och Sigge Lasse och Eva.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: ANNA-LENA NUMERA NORDIN TIDIGARE ANDERSSON
Datum: Måndag den 27 november 2000 9.08
Meddelande:
HEJ OLLE! ROLIGT ATT SE ERA BILDER. JAG HAR EGENTLIGEN BARA EN SAK ATT INVÄNDA MOT. BARBADOS ÄR DYRT OCH STINKER AV AMERIKANER. ÅK TILL TOBAGO OCH TA IN PÅ MIKES PLACE VID FLYGPLATSEN. BE ATT HAN FIXAR SÅ ATT NI FÅR EN TAXIRESA MED STEPHEN RUNT PÅ TOBAGOS PLANTAGER OCH REGNSKOGAR. DET ÄR EN LITEN REKOMMENDATION BARA. HEMMA I SVERIGE PÅ FRAMSIDAN IDAG +3 GRADER OCH GRÅTT DIS. INGEN PRESIDENT I USA FORTFARANDE. SKÖT OM ER OCH TA EN PINT FÖR MIG OXÅ.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Siv och Curt
Datum: Lördag den 25 november 2000 16.04
Meddelande:
Lördag 25-11 kl 16.00 Hej på er båda. Tack Pär för Ljusdals Posten det var en glad överraskning. Jag börjar alltid att läsa näst sista sidan. Ni verkar att ha det bra. Här är det bara reng och dis. Vi ses snart. Hälsningar Siv Och Curt.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Katta & Staffan
Datum: Torsdag den 23 november 2000 22.48
Meddelande:
Hej på er! Det verkar ju inte gå nån större nöd på er och att döma av frekvensen på inslagen i den här boken verkar ni ju hålla er i närheten av civilisationen. De enda fiskar vi får se är Kattas akvariefiskar så vi är ganska avis. Ha det så kul så får ni berätta efteråt vad det var ni ångrade. När kommer tågbilderna så vi får se vilka ni lärt känna den här gången? Varma (+3 och regn) hälsningar från oss!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Mats Fack
Datum: Torsdag den 23 november 2000 11.52
Meddelande:
Hej pojkar. Har nu klarat av tre dagars golf i Hua Hin. Underbara banor och ett fantastiskt vader. Lagom vind, mulet po formiddagarna och sol po eftermiddagen lagomt till badet. Vi bor po ett trevligt gast haus till nycket bra pris. Hoa Hin golf tors fixar alla bokningar av banor och transporter. En fantastiskt bra organisation. I dag har vi spelat Springfild, den stanger i morgon for en veckas Asien tors. Jag mar prima. Det har var presis vad jag behovde nu. Skot om er vi sess i Sidny. Halsningar Pappa

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Klas och Åsa
Datum: Torsdag den 23 november 2000 10.18
Meddelande:
Bara så att ni vet, ni verkar ha det så skönt att vi avbokat resten av flygsträckorna..... Det skall gå en bananbåt från Adelaide till Påskön 12/12 har vi hört. Ta den! Ha en fortsatt underbar världsturné! Klas och Åsa Med makt att cancellera flygbokningar!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Stefan Billinger
Datum: Onsdag den 22 november 2000 17.00
Meddelande:
Om det var vatten och översvämning ni sökte hade ni inte behövt åka jorden runt,"varför gå över ån efter vatten" var ett tråktigt men passande skämy i smmanhanget. Själv känns min stundande resa till brittiska öarna inte lika hipp längre. Kul med denna interactiva dockhusåpa! När skall ni rösta hem Eric?? BOOM! KVM Billinger

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Veronica Nilsson
Datum: Onsdag den 22 november 2000 14.25
Meddelande:
Hej Olle! Du kan tro att jag blev avundsjuk när jag såg bilderna!! Hade tänkt att ta en billig restresa till Mexiko, men det hinns inte med. Bara jobb och åter jobb... Det verkar som om Paris-jobbet blir av, men det innebär bara mer jobb för att hinna klart allt. I så fall återkommer jag med några läskande Brasserie-bilder. Jag antar att vin inte är det lättaste att få tag på i regnskogen. Ha det bra, Veronica

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Sven Jonsson
Datum: Onsdag den 22 november 2000 12.05
Meddelande:
Det verkar vara en onödigt trevlig resa ni påbörjat. Kom själv tillbaka från min senaste resa igår. Upplevelsen bestod i att under fyra dagar ha besökt dubbelt så många belgiska lantbrukare och kunnat beskåda hur man enkelt justerar taskiga djurmiljö med en rejäl mängd antibiotika i fodret. Roligare blir det inte. Jag kan för övrigt meddela att regnmängden är densamma i Bryssel som i den australiensiska regnskogen. Hoppas ni får det fortsatt utmärkt på er resa.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Ola Oxing & Magnus Hök
Datum: Onsdag den 22 november 2000 11.13
Meddelande:
Förstår faktiskt inte varför ni åkt ända till Australien för att komma nära vattnet. Här i Stockholm har vi det betydligt bättre, man behöver ju bara öppna fönstret för att bli dyngsur... Skämt åsido, hoppas att ni mår super (i dubbel bemärkelse)! Här är det mest som vanligt, d v s juldekorationer, grått, trist, uppsägning i IT-branschen, men vad är en bal på slottet?

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Karin Starrin
Datum: Onsdag den 22 november 2000 9.58
Meddelande:
Vilken äventyrsresa ni har startat. Men det passar grabbar från Hälsingland, för er måste det bara vara häftigt för att kunna matcha Järvsö. I Halland är det oxå bara bra med en massa spännande saker som händer. Det räcker för mej. Kramar

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Linus och Ulrik
Datum: Tisdag den 21 november 2000 13.33
Meddelande:
En rackarns resa. Här hemma blåser det smnålt och är grått. Inte utan lust att överraska längs vägen... Just do IT!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Richard Swartling
Datum: Tisdag den 21 november 2000 13.31
Meddelande:
So far so good! Allt ser underbart ut! Men.... hur går det med livskamrats sökandet??

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Daisy Balkin Rung
Datum: Tisdag den 21 november 2000 2.48
Meddelande:
Hej Olle! Kära hjärtandes vilken resa ni ska göra. Lite avis är jag allt. Speciellt nu när mörkret & vätan lagt som ett dj-vl grytlock över Stockholm. Njut, Olle och tänk på de där jag skrev när du slutade jobbet. Njut och va glad, glöm inte att ta det lugnt ibland. Själv har jag STOR FEST på torsdag -- mitt företag fyller fem år - och det ska firas minsann. Synd bara att inte du kan vara med. Men du får ta och komma til 10 års dagen istället. Kram på dig och ha det riktigt riktigt skönt. h

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Janne Fack
Datum: Måndag den 20 november 2000 20.28
Meddelande:
Helhäftigt. Tilloch med jag lyckades hitta igen det här. Sköt om er. Familjen hälsar.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Pernilla Lundin
Datum: Måndag den 20 november 2000 15.37
Meddelande:
Hejsan Dyk-Olle och Astma-Pär! Vi kom hem ordentligt även om det blev en försening i Bangkok på 1 1/2 timme mitt i natten! Det var skönt att vi hann med planet från London till Stockholm, så vi kom hem på utsatt tid. Nu är vi tillbaka på jobbet vilket känns konstigt efter fem veckor i Australien. Synd att vi inte kunde haka på er resa längre tid än en vecka. Nåja, det var hemskt roligt att träffas och vi hann ju med en hel del på dessa få dagar. Här är det regnigt( fast inte som i regnskogen!) och kallt (cirka 7 grader)! En bonus när man loggade in var att se de fina bilderna ni har lagt ut på nätet! Tack för det! Hoppas allt är bra i Alice! Krama alla Roos från mig! Kram Pernilla

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Maria Perers
Datum: Måndag den 20 november 2000 12.23
Meddelande:
Hej bröder!!! Vilken fantastisk resa ni har givit er av på! Njut av stunden och möjligheterna! Om ni vill vara något så när politiskt korrekta och hålla er väl med aboriginerna ska ni naturligtvis kalla den stora röda klippan ULURU KATA TJUTA och inget imperialistbetonat... För övrigt ingår området i Unescos världsarvslista över natur- och kulturobjekt av "omistligt värde för mänskligheten" (outstanding universal value). Uluru Kata Tjuta är inskivet som "cultural landscape" bland annat för det spirituella värde det har för urbefolkningen. "Easter Island" är okså hopplöst icke-PC: RAPA NUI heter det - också världsarv, liksom Galapagosöarna. Lyckans ostar som får resa till dessa platser! Besök gärna även Unescos hemsida och gå in på World Heritage! Allt är väl i Dalarna! Fick just hem 4,7 kubikmeter eller 590 kg pinaler från New York! Åker till Paris före jul för att hämta Missen! Må så gott! Karin hälsar! Kram! Maria

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Lena Andersson
Datum: Måndag den 20 november 2000 12.19
Meddelande:
Hej på er, läser i tidningen Vision att Olle numer odlar hästsvans och dragit till Sydamerika. Olle, du är snyggare utan. Ta hand om er. Bästa hälsningar Lena

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Anna-Karin & Håkan
Datum: Måndag den 20 november 2000 9.07
Meddelande:
Hej pojkar, Vad härligt ni verkar ha det! Själva har vi varit på en veckas semester i Gambia - det var också helt suveränt! Varmt och skönt, babianer och skumpiga vägar, bad och bar, afrikansk dans och träskulpturer, lady-fish och couscous, fattigt och frimodigt. Ja ett u-land är verkligen en annorlunda upplevelse, men det vet väl ni sedan er afrika-resa i våras - det är ett himla farande på er ;) Fortsätt att ha det bra och simma lugnt! Anna-Karin & Håkan

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Calle Melin
Datum: Måndag den 20 november 2000 8.32
Meddelande:
Roligt att ni verkar ha det bra. Ta väl hand om er och återkom välbehållna till vardagen när den tiden kommer.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Fredrik Hassel
Datum: Måndag den 20 november 2000 8.02
Meddelande:
Hej på er lyxlirare!! I morgon åker jag till Boden. Det är nästan som Nya Zeeland, fast lite kallare. Men jag klagar inte fast lite avundsjuk är man nog ändå. Lycka till!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Madeleine och Björn
Datum: Söndag den 19 november 2000 20.52
Meddelande:
Olle, Vilken flott hemsida! Vi följer era äventyr i stora världen och ägnar oss själva åt den lilla - Anna fick en liten syster den 9 november medan ni dök bland sköldpaddorna. Alla mår bra i höstrusket. Gråare november har sällan skådats men hos oss lyser det lite extra i stugan. Kram, Madeleine och Björn

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Bodil och Sture Gärdén
Datum: Söndag den 19 november 2000 17.55
Meddelande:
Hello brothers! Erik och Pernilla har nu kommit hem till Sverige! Vi har ftt en livfull skildring av era härliga dagar i Cairns! Tack för bilder på nätet som gjort att vi fått en annan bild av de berättande orden! Hoppas ni får en fortsatt härlig resa och sköt om er! Hälsningar Bodil och Sture Gärdén

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Helene&Rune Jonsson
Datum: Söndag den 19 november 2000 16.37
Meddelande:
Hej kusiner! Följer med spänning era äventyr. Vilken härlig resa ni gör hoppas allt blir till belåtenhet. Härliga bilder från revet. Underbart att tänka sig att ni har så härligt väder, här regnar det och är mörkt riktigt höstrusk. Var rädda om er! Kram från Helene

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Curt Westberg
Datum: Söndag den 19 november 2000 10.51
Meddelande:
Hej på Er! Vilket trevligt sätt att hålla kontakten på! Fina bilder som lättar upp humöret nu när det snart är dax att sätta snödäck på bilen!"Nu regnar det igen" ropas det från köket! Hälsningar Curt

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Niklas Nordström
Datum: Lördag den 18 november 2000 17.04
Meddelande:
Hej! jag och mina barn Frida och Joel har tittat på era fina bilder. Vilken spännande resa. Votia går bra, men vi behöver en insats från Olle snart :)- Ha en fortsatt trevlig resa och vi ser fram emot fler bilder. familjen Nordström

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Martin Smeding
Datum: Lördag den 18 november 2000 16.38
Meddelande:
Hej Pär! Hoppas att allt är bra med dig (er). Är det bra dyk i AUS? Hoppas att du fick mailet med kodsnutten du undrade över. Sköt om er! Mvh Martin Smeding Framfab

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Kicki Fack och Mattias
Datum: Lördag den 18 november 2000 15.32
Meddelande:
Hej kusiner!! Hoppas ni har det bra! Mattias vill se en bild med en kängru! Kram

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Anna Wieslander
Datum: Lördag den 18 november 2000 14.16
Meddelande:
Hej Olle! Kul att höra från dig. Vilken tjusig hemsida, men framförallt, vilken otrolig resa du är ute på! Jag ska skicka ett ex av Försvarsberedningens rapport när den kommer, så kan du ha den som reselektyr...Lycka till med allt framöver! kram Anna

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: The Brothers
Datum: Lördag den 18 november 2000 10.18
Meddelande:
Basta Vanner Efter nagra dagar fulla av aktiviteter tog vi idag en vilo- och shoppingdag. En absurd kansla att ga in i Cairns storsta varuhus, kanna hur airconditionen sanker temperaturen fran 35 grader till ca 21 och samtidigt se en 5 meter hog julgran (i plast), en jultomte och hora en kor sjunga julsanger. Det kanns som att nagot ar fel jul i juli ????? Sex dyk inkl ett nattdyk blev det for Pernilla och Olle ute i det Stora Barriarrevet medan Par och Erik snorklade. Ibland dok Par ned och fick luft av Olles reserv sa for den som hade i uppgift att halla ett vakande oga over dom som snorklade framstod nog Par som dubbla OS medaljor i att halla andan under vatten. Pga stormiga natter med bla aska var sikten mycket samre nu an for fem ar sen nar Olle sist dok i dessa vatten. Fast att simma med skoldpaddor och se fantastiskt vackra och konstiga fiskar ar en hit varje gang. Med hyrbil gav vi oss igar ut for att ge vanstertrafiken en chanse. En trevlig rundtur dar vi fick se bla krockodiler bli matade, simma i en av regnskens otroligt vackra aar och luncha i Port Doglas lamnade vi Pernilla och Erik pa flygplatsen. Vidare for vi upp langs krokiga vagar i bergen. Dar motte oss en plata med jordbrukslandskap som skulle fa varje LRF medlem att kanna sig som hemma. Via vanliga (turistfria) orter med namn som "Yungaburra" och "Atherton". I morgon flyger vi vidare till Alice Springs for att se det andra av de fyra klassiska turist R:en -the Rock, the Reef ar avklarat och the Roof finns i Sidney (operahuset) sist ar the Roo som i kangeRoo.... Halsningar The Brothers; Olle (olle.fack@telia.com), Par (par.fack@telia.com)

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Par
Datum: Lördag den 18 november 2000 6.23
Meddelande:
Some pictures (Swedish - lite bilder) from the rain forest just north of Cairns, Australia http://hem.passagen.se/parfack/rainforest.html And some pictures from our diving trip http://hem.passagen.se/parfack/diving.html /Par and Olle

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Jonas Ivarsson
Datum: Onsdag den 15 november 2000 16.14
Meddelande:
Tjena! Har fått ett tips från Henrik om er hemsida. Tipset vidarebefordras nu till alla vi intervjuar. Alltså kommer ni snart att ingå i web-versionen av Big Brother! Vi ser med spänning fram emot nästa avsnitt....

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Ulrica
Datum: Onsdag den 15 november 2000 15.35
Meddelande:
Hallå vännen! Det verkar inte gå någon nöd på er, regn gör livet lite mer spännande eller hur? Här i Stockholm är det mörkt och dystert ute och jag och Louise tänder ljus på skrivborden för att göra livet lite mysigare ;-) Stämmingen på kontoret är lite stämd och det känns som lugnet före stormen och nästa vecka slår väl blixten med åtgärdspaketet ner ;-) Ha det helt underbart - vi tänker på dig och SAKNAR dig! Kramar i massor :-) ulrica

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Olle
Datum: Tisdag den 14 november 2000 11.03
Meddelande:
Basta Vanner Har ar fantastiskt. Efter nastan 48 timmar (av vilka det regnade 95% av tiden)i regnskogen kom vi sent i gar kvall tillbaka till Cairns. Tidvattnet ar just nu extremt hogt sa vi sag bara en pytteliten krokodil. Erik fragade guiden -Do they get smaller? Efter en kort tur pa tra trotoar (som Jarvzoo) i regnskogen i overnattade i en Backpackers camp kallad PK's kollokanslan kanslan var total. Ut pa nattvandring med skaggig inhemsk guide. I hellregn under gula regnjackor utrustade med ficklampor som enda narforsvar leta vi krokodiler och ormar. Rattor, syrsor och grodor av olika storlekar var det vi sag. Haftigast en liten gron groda med sugproppar pa fotterna och gul under. Skulle mycket val fargmassigt passa som LBKs maskot (LBK ar Ljusdals bandyklubb for er som inte kan bandy Sverige utantill). Efter overnattning borjade morgonen med en kajakpaddel i havet dar regnskogen moter korallrevet (where the rainforrest meet the Reef). I hallregnet visade det sig att nar man borja tycka det blev kallt varmde sig man latt genom att bada i det 29 gradiga havet. Vi fick aven lara oss var arborignerna hamtar sin kroppsmalarfarg. En hemlis som vi kanske berattar om senare (maste fa informationen bekraftad fran en som atminstone ser ut som att harstamma fran ursprungsbefolkningen). Resan tillbaka till Cairns paminde om juli 2000 i Jarvso, dvs oversvammade vagar. I regnskogen bygger man inga broar utan gjuter cement dar backarna korsar. Var buss klarde 40 cm vatten over vagen. 60 cm om vi drogs av en lastbil. I 2,5 timmar pendlade det mellan 95-105 cm over vagen. Lite speciellt! Sist maste jag erkanna att Erik och Par slog mig i golf idag. I morgon aker vi ut pa revet och dyker i tva dagar. Halsn broderna

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Mattias Lindqvist
Datum: Måndag den 13 november 2000 0.24
Meddelande:
Howdy!!! Kul att nagra till har lamnat Sverige. Jag hoppas att ni har det bra dar ni ar, och att rasten av eran tripp blir underbar. kramar Kusinen

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Karin-Linnea Ljusdal
Datum: Söndag den 12 november 2000 18.51
Meddelande:
Hej grabbar Vilken härlig resa ni gör jag kommer att följa er väg på hemsidan. Upplev mycket, men var rädda om er.Vi ses till sommaren Hälsningar Moster.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Erik Garden
Datum: Lördag den 11 november 2000 9.10
Meddelande:
Nu ar vi har, dvs i Cairns. Har bokat in oss pa samma hotell som Broderna. Skall aka pa nagra turer i dagarna fyra darefter bar det dessvarre hemat for oss (Erik & Pernilla). Par ar irreterad for han far inte ta dykcert har i Au, (astman staller till problem). Jag snorklar med honom sa far Pernilla dyka med Olle. / Erik

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Par Fack
Datum: Fredag den 10 november 2000 0.30
Meddelande:
Efter att ha sovit en del, vaknat och gatt upp 03.00 for att darefter fa Olle och alla andra gasterna vackta av ett falskt brandalarm sa ar det ater morgon. Lite lustigt vader, kraftigt regn hela natten men nar morgontimmen kom sa klarnade det och ater drygt 30 grader varmt. Idag ska vi se om vi kan fa till en dykresa, avvaktar aven kontakt fran Erik och Pernilla for att se om dom kommer upp till Cairns. MVH /Par

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Stefan Billinger
Datum: Torsdag den 9 november 2000 11.26
Meddelande:
Vi har nu övergått från "sommartid" till "normaltid". Det absurda faktumet att normen i vårt land är mörker, kyla och väta. Dessutom varar denna normbildande tidsperiod endast fem månader, mot "sommartidens" sju. Alltså normen är elände; det varma, soliga, vackra, ljusa är extra. Just nu regnar det inte, vi har vad metrologerna kallar "uppehållsväder"! Även där är normen elände, när det regnar, alt. snöar uppfylls normen, annars "uppehållsväder". Ni är smarta som flytt landet, sköt om er och ´precis som Hjelm vill jag säga: Gör allting som jag SKULLE gjort! /Stefan

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Åsa
Datum: Torsdag den 9 november 2000 10.51
Meddelande:
Skönt att flygbiljetten funkar så här långt!! Puh! Eventuella förändringar skall jag hålla er underrättade om under resans gång (ex. indragna samarbeten mellan aktuella flygbolag...). Ha det bäst!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Anna Hedström
Datum: Onsdag den 8 november 2000 17.02
Meddelande:
Skojig sida!! Mycket viktiga länkar ser jag... Lovar att rapportera julfesten, om jag överlever. Claes och Åsa får skicka sina versioner så får ni koka ihop er egen sanning. Glöm inte att åka lite tåg oxå... Kramar i massor från Anna

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Olle
Datum: Onsdag den 8 november 2000 14.41
Meddelande:
Basta vanner Vi sitter nu pa ett internetcafe i Singapore och vantar pa vart plan till Cairns (via Darwin). I Singapore ar det 32 grader varmt och fuktigt. Flygresan fran London hit tog 12,5 timmar. Par snarkade sa jag horde det tva rader bort dar jag satt (med horlurarna pa). Halsn Olle

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Christian Öhlin
Datum: Onsdag den 8 november 2000 9.25
Meddelande:
PS: strålande hemsida förresten!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Christian Öhlin
Datum: Onsdag den 8 november 2000 9.24
Meddelande:
Tjena grabbar! tack för senast, kul att ni har lyft från fäderneslandet mot nya äventyr. Hälsa Cairns och Australien, se upp för ormarna vid Ayers och kör så det ryker. Vi hörs igen, sköt om er, familjen hälsar!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Ingalill Tengvall
Datum: Onsdag den 8 november 2000 8.55
Meddelande:
Hej olle Tack för raderna och tack för senast. Lycka till på resan. Vi ska följa er väg. Roland hälsar Lillil

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Monica K. Mattsson
Datum: Onsdag den 8 november 2000 8.54
Meddelande:
Reiseruten høres fantastisk ut - ønsker dere en alle tiders tur!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Jonas Hjelm
Datum: Tisdag den 7 november 2000 22.06
Meddelande:
Tja HAJK-vänner! Hoppas att ni ser mycket och att ni gör det från en anständig vinkel!!!!!!!! Och slutligen får man väl ge ett karatligt råd. Gör ingenting som inte jag skulle ha gjort!

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Ulrika Lyth
Datum: Tisdag den 7 november 2000 17.55
Meddelande:
Hej Olle! Ha det riktigt skönt och roligt. Ta in världen och berika din själ. Kul att du tar dig för att göra det vi andra bara drömmer om. Good guts and going. Lycklig färd ut i det okända. /allt gott önskar Ulrika Lyth

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Thomas Pettersson
Datum: Tisdag den 7 november 2000 16.55
Meddelande:
Hej Kreativa bröderna Fack! Jag önskar er en mycket trevlig resa, jag hjälper er med stugan ,när ni kommer hem. Thompa.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Karina Kight
Datum: Tisdag den 7 november 2000 16.47
Meddelande:
Ha en fantastisk resa! Jag ser fram emot en öl och många spännande berättelser någon gång nästa höst. Kram Karina

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Bengt & Emelie Helgby o lilla Anna
Datum: Tisdag den 7 november 2000 14.17
Meddelande:
Hej Sura Strömmingar Tack för Råttan och Whirren. Vi får trösta oss med dem när vi saknar er som mest. Trevlig resa

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Per-Arne Erixon
Datum: Måndag den 6 november 2000 18.07
Meddelande:
Både jag och Anders Wikdahl önskar er en trevlig och lärorik resa runt vårt klot. Inte dumt om det ramlar ner ett kort nån gång. hälsning PAX

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Jenny, Anders o Linn
Datum: Måndag den 6 november 2000 7.47
Meddelande:
Kom över ikväll (måndag 6:e) innan resan så ska vi överlämna ett litet "jordenrunt-kit" med allt ni kan tänkas behöva på resan... Jenny, Anders o Linn

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Mike & Janis Jones
Datum: Måndag den 6 november 2000 1.33
Meddelande:
We hope that you guys have a wonderful trip traveling around the world. It will be great to see you in June and hear all about your trip. Mike, Janis, Alyssa, Cameron, & Haley

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Elisabeth "Tjorven" Wall
Datum: Söndag den 5 november 2000 14.05
Meddelande:
Hej käraste vänner! Jag vill bara önska er en otrolig resa. Satt faktiskt och tänkte på er för inte allt för längesen.....är lite avis på er men det går ingen nöd på mig. Jag såg inte Göteborg nånstans med i er resplan, men jag antar att det är lite hemligt att ni alltid har en stående inbjudan hos mig...*ler*. Det känns långt till nästa sommar men jag hoppas verkligen att vi kommer att träffas då. Gör nu allt ni vill ha gjort på denna resan så att det blir gjort en gång för alla! Ha det bäst! Jag älskar er båda! Det vet ni..... Kramar Tjorvis

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Siv och Curt.
Datum: Söndag den 5 november 2000 8.58
Meddelande:
Gävle 00 11 05 kl08.55 Hej Olle och Pär. Nu är det inte många dagar kvar innan ni åker, vi hoppas att ni får en händelserik och spännande resa. Var rädd om er, och vi ses den 18 Dec. Många kära hälsningar Siv och Curt.

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Lennart O Werner
Datum: Fredag den 3 november 2000 23.35
Meddelande:
Hej Bröderna Fack! Ha nu en riktigt bra resa med mycket äventyr och nöje. "Se er om" lite extra för oss som aldrig lär komma loss på liknande äventyr. Hälsar alla i Kycklingetorp

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Susanne & Henrik Viken
Datum: Fredag den 3 november 2000 10.52
Meddelande:
Tjena kusinerna! Önskar Er en underbar resa, med många nya upplevelser och minnen. Tänk, detta kan Ni sitta på "himmé" (skånska) sen och berätta om. Var rädd om Er och vi ses snart i Sydney den 18 december. Henrik hälsar! Kram Susanne